Általános és különös közzétételi lista
Szervezeti, személyzeti adatok
Az intézmény hivatalos neve | Kispesti Eötvös József Általános Iskola |
Az intézmény székhelye | 1191 Budapest Eötvös utca 13. |
Az intézmény postai címe, telefonszáma, elektronikus levélcíme | 1191 Budapest Eötvös utca 13. Tel.: +36-1-357-0077 eotvos@iskola.kispest.hu OM azonosító: 035139 |
Az intézmény honlapja | https://eotvos19-bpeo.edu.hu |
Az intézmény vezetőjének neve, elérhetősége | Dufek János Tel.: +36-30-3654552 e-mail: eotvos@iskola.kispest.hu |
Az intézmény törvényességi ellenőrzését gyakorló szerv | Külső – Pesti Tankerületi Központ http:/kk.gov.hu/kulsopest |
Az intézmény ügyfélszolgálatának elérhetőségei | iskolatitkár: Kelemen Imola Tel: +36-1-357-0077 |
Az intézmény szervezeti felépítése | Szervezeti és Működési Szabályzat |
Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
Ellátott feladatok | -általános iskolai nevelés-oktatás (alsó tagozat) -általános iskolai nevelés-oktatás (felső tagozat) |
Az intézmény feladatát, hatáskörét, és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok hatályos és teljes szövege | Vonatkozó jogszabályokAlapító okiratSzervezeti és Működési SzabályzatPedagógiai programPanaszkezelési szabályzatTanulmányok alatti vizsgaszabályzatIskolai esélyegyenlőségi beszámolóHázirend |
Az intézmény által fenntartott adatbázisok, illetve nyilvántartások jegyzéke, az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentendő nyilvántartásoknak az Avtv. 28. §-a szerinti azonosító adatai; az intézmény által –alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, a hozzáférés módja, a másolatkészítés költségei | Tanuló nyilvántartás – KIR rendszer Pedagógus nyilvántartás – KIR rendszer Tanügyi nyilvántartások: • beírási, értékelő és mulasztási napló, • foglalkozási naplók, • törzslap, • bizonyítvány, • tantárgyfelosztás és az órarend. A másolatkészítés költségét a törvény szabályozza |
Az intézmény értékelésének nyilvános megállapításai és ideje: A köznevelési alapfeladattal kapcsolatos – nyilvános megállapításokat tartalmazó – vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása, ideje | Tanfelügyelet-vezetői: 2019.10.11. Értékelés: 9.2.1. A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: A változások tervezését előzze meg az igényfelmérés, ezt kövesse az elérhető célok kitűzése és a célok lebontása, feladatok ütemezése a kollégák bevonásával. A tanulói teljesítménymérések elemzésére épülő fejlesztési tervek készítése, a feladatok megjelenítése az éves munkatervben, tanmenetekben, a napi pedagógiai gyakorlatban. Kiemelkedő területek: A tanórán kívüli tevékenységek biztosítása. Az egészséges életmódra nevelés a sportolási lehetőség biztosítása, színvonala a nemzeti hagyományápolás, magyarságtudat hazaszeretet kialakítása. A tanulók megfelelő és időben gyors visszajelzést kapnak az értelések eredményeiről. 9.2.2. A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: A változások stratégiai vezetése során a folyamat végig kísérése. Kiemelkedő területek: Az alulról jövő kezdeményezések támogatása, megvalósítás feltételeinek biztosítása. Innováció jellemzi a vezetőt. A változásokra adott válaszokat kibővített vezetőséggel megvitatja. 9.2.3. Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: A kommunikáció fejlesztése és konfliktus kezelése. Az emberi kapcsolatok kezelése terén történő fejlődés. Kiemelkedő területek: Lelkes, erős késztetése van eredményt elérni, elkötelezett vezető. Tudatos saját vezetési stílusának érvényesítésében, ismeri erősségeit és korlátait. Önértékelése reális, erősségeivel jól él, hibáit elismeri a tanulási folyamat részeként kezeli. Elemezi tevékenységét, döntését, intézkedését, módszereit, azok eredményét, következményeit, szükség esetén változtat. Rendszeresen felméri a partnerek elégedettségét, elemzi, értékeli ennek eredményét önmagára nézve. 9.2.4. Mások stratégiai vezetés és operatív irányítása A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: A vezető egyértelműen fogalmazza meg elvárásait, és egyértelműen határozza meg a nevelőtestület feladatait, segítse elő együttműködésüket. Kiemelkedő területek: A vezetési feladatok egy részét delegálja vezető társai munkakörébe, majd a továbbiakban a leadott döntési- és hatásköri jogokat betartja, betartattja. (önfejlesztési terv) Támogatja a kollégák egyéni fejlődési lehetőségét továbbképzési lehetőségek biztosításával, az intézmény stratégiai céljaival összhangban. Támogatja a nevelőtestületen belüli tudásmegosztást. 9.2.5. Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: Stratégiai dokumentumok összhangjának megteremtése, dokumentáció naprakészsége. Kiemelkedő területek: Az intézményvezető folyamatosan figyelemmel kíséri az intézmény működését befolyásoló jogi szabályozók változásait. A pedagógusokat az őket érintő, a munkájukhoz szükséges jogszabályváltozásokról folyamatosan tájékoztatja. A fenntartóval és a partnerekkel kiemelkedően jó kapcsolat ápolása. Tanfelügyelet-intézményi:2020.02.27. Értékelés: 9.3.1. Pedagógiai folyamatok A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: ▪ A stratégiai tervezésben (pl. humánerőforrás gazdálkodás, belső kommunikáció) a fejlődés segítése. ▪ A tanulás eredményességének, a központi mérés eredményeinek részletesebb elemzése, a szakmai tanulságok levonása. Az országos és helyi mérések eredményeinek beépítése a tervezés folyamatába. ▪ Az intézmény önértékelési rendszerének következetes továbbfejlesztése, tudatosabb használata, a pedagógusok érdektelenségének leküzdése. Átfogó intézményi önértékelés elkészítése. ▪ Jó gyakorlatok összegyűjtése, dokumentálása. Hatékonyabb belső tudásmegosztás a pedagógiai folyamatok tervezési, megvalósítási, ellenőrzési és értékelési területein. Kiemelkedő területek: ▪ A dokumentumok elkészítésénél figyelembe veszik a helyi adottságokat, a szülői, a fenntartói elvárásokat. Az intézmény stratégiai dokumentumai koherensek az oktatáspolitikai célokkal. ▪ Az intézmény terveinek megvalósítása a pedagógusok, a munkaközösség, a DÖK, a szülői közösség bevonásával történik. ▪ Az intézmény nevelőtestületének a pályázatok kapcsán végzett közös munkája. ▪ Az egyéni bánásmód megvalósítása az intézményben, különösen a felzárkóztatás, melyek megvalósítását az alkalmazott pedagógiai módszerek, eljárások segítik. Tehetséggondozás, versenyeztetés. 9.3.2. Személyiség- és közösségfejlesztés A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: ▪ Az éves beszámolókban jelenjen meg a személyiség- és közösségfejlesztéssel összefüggő pedagógiai feladatok megvalósulásának, a tervekhez viszonyított haladásának értékelése. ▪ A differenciált, egyéni képességekhez igazodó fejlesztés, mint kitűzött cél megjelenítése a munkatervben és az eredmények értékelése a beszámolókban. A tanórán kívüli tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások eredményeinek megfogalmazása a beszámolóban. ▪ A fejlesztések eredményének elemzése, a további fejlesztendő területek, feladatok meghatározása, melyek fejlesztési tervben – osztályokra és tanulóra lebontva – kerüljenek rögzítésre, különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő tanulók ellátására. Kiemelkedő területek: ▪ Hagyományokra épített, sikeres közösségi programokat szerveznek. Az intézmény bevonja a szülőket a hagyományápoló közösségi életbe. ▪ A napi pedagógiai gyakorlatban megvalósuló egészséges életmódra nevelést az intézmény kiemelten kezeli. ▪ A tanórán kívüli tevékenységek, programok széles választéka segíti a személyes és szociális kompetenciák fejlődését. 9.3.3. Eredmények A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: ▪ Az intézmény eredményeinek elemzése, az értékelés eredményének visszacsatolása legyen folyamatos és jelenjenek meg az értékelő és tervezési dokumentumokban. A kompetenciamérések elemzéseként létrejött intézkedési terv épüljön bele az év végi beszámolóba, a következő tanév tervezésekor hangsúlyosan írásban is jelenjen meg a munkatervben. ▪ Belső pedagógiai mérési – értékelési rendszer fejlesztése, a pedagógiai folyamatok mérési eredményekre alapozott megtervezése. ▪ Javasolt az intézményi önértékelési folyamatban az intézményben folyó nevelő-oktató munka hatékonyságának átfogó, részletes elemzése. Az eredmények kiértékelése utáni összegzés, – intézkedési terv – részét képezze az intézményi önértékelési folyamatnak. Kiemelkedő területek: ▪ Az intézmény nevelési és oktatási célrendszeréhez kapcsolódóan a kiemelt tárgyak oktatása eredményes. (nyelvvizsga eredmények, ECDL vizsgák, tanulmányi versenyek, sportversenyek) ▪ Eredményesen működteti az országban egyedülálló futsal -fitness programot. ▪ A különböző szintű eredményeket évenként szisztematikusan összegyűjtik. Az intézmény vezetése gondoskodik a tanulási eredményességről szóló információk belső nyilvánosságáról. ▪ A szülőkkel folytatott interjú szerint az intézmény nevelő-oktató munkája eredményes, a szülők elismerik, megbecsülik a pedagógusok munkáját. 9.3.4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: ▪ Az intézményen belüli horizontális tudásmegosztás fejlesztése, szakmai műhelymunka hangsúlyosabbá tétele, rendszeres belső továbbképzések szervezése. Javasolt a tudásmegosztás összekapcsolása a továbbképzési tervvel, a tevékenység tervezése, éves munkatervekben való megjelenítése. ▪ A belső tudásmegosztásban, a korszerű módszerek, jó gyakorlatok bevezetésében a munkaközösség vezető szerepének erősítése. Kiemelkedő területek: ▪ Továbbképzésekre, megújulásra lehetőséget teremt a vezetőség. Támogató és megteremti a feltételeket. ▪ Példaértékű a tanulók személyiségformálása, közösségfejlesztése érdekében végzett tevékenység, a magatartási és beilleszkedési problémák kezelése érdekében szerveződött csoportok munkája. ▪ Az intézményben biztosított az információkhoz való hozzáférés, hatékony kommunikáció működik. A kétirányú információáramlásnak, az információ megosztásának kialakult rendje van. ▪ A pedagógusok szakmai csoportjai az intézményi célok figyelembevételével maguk alakítják ki működési körüket, önálló munkaterv szerint dolgoznak. A munkaközösségek bevonásával történik a pedagógiai folyamatok ellenőrzése és értékelése. 9.3.5. Az intézmény külső kapcsolatai A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: ▪ A partnerekkel való szakmai kapcsolat tartalomleírásának elkészítése. ▪ Az iskolai honlap magas színvonalon és naprakészen tartása, továbbfejlesztése. Kiemelkedő területek: ▪ Az intézmény partneri kapcsolatai a Pedagógiai Programban meghatározott célokkal összhangban vannak. Széleskörű külső partneri kapcsolatrendszerrel rendelkeznek. ▪ Iskolai közösségi oldal (facebook) aktív és naprakész működtetése. 9.3.6. A pedagógiai munka feltételei A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: ▪ Az épület karbantartása, állagmegóvása érdekében szükséges az infrastruktúra folyamatos fejlesztése. ▪ Külső források felkutatása és bevonása, pályázatokon való eredményes részvétel a tárgyi eszközök, IKT eszköz ellátottság bővítése érdekében. ▪ A korszerű módszerek, jó gyakorlatok elterjesztésében a munkaközösség vezetők megnyerése, motiváló szakmai környezet kiépítése. Ösztönözzék a pedagógusokat, hogy gyűjtsék és osszák meg a jó tanulásszervezési és pedagógiai gyakorlatokat az intézményen belül és kívül; a továbbképzések tapasztalatait osszák meg egymással, szervezzenek belső továbbképzési konzultációs programokat, műhelyfoglalkozásokat. Kiemelkedő területek: ▪ Az intézmény működését átgondoltan felépített vezetői és közösségi szintek és fórumok szolgálják, ahol az ellenőrzési felelősség rögzítése mellett a feladatok delegálására is sor kerül. ▪ Az intézmény vezetése ösztönzi és támogatja a továbbképzéseken való részvételt, a jó gyakorlatok felkutatását, követését. ▪ Az iskola közösségének mindennapi tevékenységét áthatja a kimunkált sajátos intézményi arculat. (emelt szintű angol, informatika, futsal -fitness) Az intézmény megkülönböztetett hangsúlyt fektet a hagyományok ápolására. 9.3.7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés A kompetencia értékelése: Fejleszthető területek: ▪ Az éves beszámolókban az eredménymutatók mellett kapjon hangsúlyt a megvalósulás tapasztalatainak, az eredmények és a sikertelenségek okainak részletes elemzése, tanulságok levonása, fejlesztési irányok kijelölése. Így a következő év munkatervében követhető lesz a változás iránya, a feladatok tudatos meghatározása. ▪ A nehézségek ellenére (pedagógus hiány és leterheltség) aktívabb módszertani innováció. Kiemelkedő területek: ▪ A Pedagógiai program szervesen illeszkedik, és koherens egységet alkot a miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban foglaltakkal. A tanév tervezésekor megtörténik az intézmény tevékenységének, terveinek ütemezése. A célok meghatározásánál az intézmény sajátosságait figyelembe veszik. ▪ A pedagógusok erős szociális érzékenysége, személyes példamutatása és szoros kapcsolata a szülőkkel, és közösségfejlesztő munkájuk. |
A fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma: | 17 |
Köznevelési feladatot ellátó intézményegységenként a térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség (a továbbiakban együtt: díj) jogcíme és mértéke, továbbá tanévenként, nevelési évenként az egy főre megállapított díjak mértéke, a fenntartó által adható kedvezmények, beleértve a jogosultsági és igénylési feltételeket is: | Nincs térítési díj |
A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje: | Hétfőtől péntekig 6.00 – 22.00 |
A felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató: | Nincs felvételi |
A beiratkozásra meghatározott idő: | A törvény által meghatározott időpont |
Az intézményre vonatkozó különös- és egyedi közzétételi listák
Az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei: | https://www.kir.hu/okmfit/getJelentes.aspx?tip=i&id=035139 |
A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetőségei: | A tanulókat és a szülőket minden tanévben szeptember 08-ig tájékoztatjuk a tanévben indított szakkörökről, azok óraszámáról, a szakkört vezető személyéről. A tanuló ezek közül a lehetőségek közül választhat. Az intézményben a tanulók számára az alábbi tanórán kívüli rendszeres foglalkozásokat szervezzük: egész napos nevelés – napközidifferenciált képességfejlesztésszakkörökangol nyelvvizsgára felkészítésECDL vizsgára felkészítésfelvételi előkészítő magyarból és matematikábóliskolai és sportversenyekversenyekre való felkészítésfitness, futsaliskolai tömegsportszínház- és múzeumlátogatásDŐK napi rendezvényektermészetvédelmi kirándulásokerdei iskolanyári tábor |
A hétvégi házi feladatok és iskolai dolgozatok szabályai | Pedagógiai program |
Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje: | Pedagógiai program |
Az iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban tanulók létszáma
1.a | 25 |
1.b | 27 |
2.a | 31 |
3.a | 24 |
3.b | 25 |
4.a | 24 |
4.b | 23 |
5.a | 26 |
5.b | 25 |
6.a | 26 |
6.b | 24 |
6.c | 25 |
7.a | 23 |
7.b | 25 |
7.c | 25 |
8.a | 19 |
8.b | 17 |
A betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége
sz | pedagógus | munkakör | végzettség |
1. | pedagógus | intézményvezető | egyetem |
1. | pedagógus | intézményvezető-helyettes | főiskola |
2. | pedagógus | intézményvezető-helyettes | főiskola |
1. | pedagógus | matematikatanár | főiskola |
2. | pedagógus | napközis tanár | főiskola |
3. | pedagógus | tanító | főiskola |
4. | pedagógus | tanító | főiskola |
5. | pedagógus | informatikatanár | főiskola |
6. | pedagógus | napközis tanár | főiskola |
7. | pedagógus | napközis tanár | főiskola |
8. | pedagógus | angoltanár | főiskola |
9. | pedagógus | tanító | főiskola |
10. | pedagógus | kémiatanár | főiskola |
11. | pedagógus | biológia-földrajz, hon- és népismeret tanár | főiskola |
12. | pedagógus | angoltanár | egyetem |
13. | pedagógus | rajztanár | főiskola |
14. | pedagógus | testneveléstanár | egyetem |
15. | pedagógus | tanító | főiskola |
16. | pedagógus | testneveléstanár | egyetem |
17. | pedagógus | testneveléstanár | egyetem |
18. | pedagógus | pszichológus | egyetem |
19. | pedagógus | napközis tanár | főiskola |
20. | pedagógus | történelem- és földrajztanár | egyetem |
21. | pedagógus | magyar-történelemtanár | egyetem |
22. | pedagógus | tanító | egyetem |
23. | pedagógus | testneveléstanár | főiskola |
24. | pedagógus | matematikatanár | főiskola |
25. | pedagógus | fizika-informatikatanár | főiskola |
26. | pedagógus | magyar- drámatanár | főiskola |
27. | pedagógus | napközis tanár | főiskola |
28. | pedagógus | tanító | főiskola |
29. | pedagógus | biológia-földrajz, hon- és népismeret tanár | főiskola |
30. | pedagógus | napközis tanár | főiskola |
31. | pedagógus | magyar- könyvtáros tanár | főiskola |
32. | pedagógus | tanító | főiskola |
33. | pedagógus | tanító | főiskola |
34. | pedagógus | tanító | főiskola |
35. | pedagógus | matematikatanár | főiskola |
36. | pedagógus | napközis tanár | érettségi |
37. | pedagógus | napközis tanár | érettségi |
38.. | pedagógus | napközis tanár | érettségi |
A betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők iskolai végzettsége és szakképzettsége
sz | Noks | munkakör | végzettség |
1. | NOKS | pedagógiai asszisztens | érettségi |
2. | NOKS | rendszergazda | főiskola |
3. | NOKS | pedagógiai asszisztens | érettségi |
4. | NOKS | iskolatitkár | érettségi |
5. | NOKS | pedagógiai asszisztens | érettségi |
6. | NOKS | iskolatitkár | főiskola |
Utolsó frissítés dátuma: 2022. 10. 25.